AKTUÁLNĚ


Aktuality nově na Facebooku!

Z důvodu snazšího a pružnějšího sdílení různorodého obsahu se sledování novinek okolo muzikálu Evita přesouvá na milovaný i proklínaný Facebook. :-) Budu rád, když nové stránce dáte lajk a zapojíte se komentáři. Tento web ale samozřejmě nekončí. Materiály trvalé hodnoty patří nadále sem, na Facebooku na ně budu pouze upoutávat.



19. února 2016

Řídnoucí počet repríz Evity v Národním divadle moravskoslezském a pozornost upřená na chystané uvedení „Jesus Christ Superstar“ dávaly tušit, že má muzikál o argentinské první dámě pomalu nakročeno k derniéře. O to příjemnější je informace, že konec povedené inscenace nepřijde dříve než v další sezóně, protože byly zveřejněny zářijový a říjnový termín Evity v Ostravě. Podmínky předprodeje sledujte přímo na webu divadla.


8. února 2016

Přestože názory na svéráznou verzi Evity v režii Ondřeje Sokola se různí, výkony hlavních představitelů se dočkaly téměř jednohlasné chvály. Monika Absolonová jako Eva a Peter Strenáčik jako Che se nyní za své výkony pyšní také širší nominací na prestižní Thálie. Znamená to sice, že laureáty se za tuto inscenaci už stát nemohou, ale přesto se jedná o úspěch.


7. ledna 2016

Ve věku 81 let zemřel 4. ledna 2016 Robert Stigwood, fanouškům Evity známý jako producent jejích zásadních divadelních nastudování a filmového zpracování s Madonnou. K jeho úmrtí se na sociální síti Twitter vyjádřili Andrew Lloyd Webber i Tim Rice, připojila se například Elaine Paige. Skladatel sdílel fotografii z roku 1980, na které je zachycen právě s Robertem Stigwoodem a režisérem původních inscenací Evity Haroldem Princem. Kromě muzikálu o argentinské první dámě byl Stigwood spojen třeba se slavnou filmovou verzí Pomády nebo se skupinou Bee Gees, jejíž byl dlouholetým manažerem a jedním z lidí stojících za úspěchem Horečky sobotní noci.

Robert Stigwood, Harold Prince a Andrew Lloyd Webber


14. září 2015

Kdy jindy oživit přidávání novinek než na svátek nositelek jména Radka? Starší zprávy budou doplňovány postupně, nyní je čas věnovat se hlavní evitovské události tohoto týdne. Už ve čtvrtek se v divadle Studio DVA publiku představí záskok nastávající maminky Moniky Absolonové, zpěvačka Radka Fišarová. Ta se k roli, i když radikálně proměněné, vrací po 15 letech. Osobně o tom hovořila také v dnešním vydání pořadu Sama doma (v čase videa od 35:00). Celý včerejšek patřil intenzivnímu zkoušení, ze kterého pochází sada atraktivních propagačních fotografií. Vrcholící zkoušky jsem měl možnost navštívit a prozradím, že divadlo si může mnout ruce nad další skutečnou hvězdou na svých prknech. Radka dokázala do mantinelů svébytného nastudování vplout bez toho, aby se proměnil celek. Pokračování repríz představení bude díky její profesionalitě velmi věrné těm již odehraným. Ovšem za počáteční nálepkou „náhradnice“ se skrývá plnohodnotný osobitý výkon, lákající k opakované návštěvě divadla. Ne, že by se to nedalo čekat, ale i tak je to příjemné zjištění, že stále existují jistoty. A Radka jako Evita je jednou z nich. Větší neznámou pro mě byl režisér Ondřej Sokol, zastupující na limitovaný počet představení Karla Rodena. Přestože i „nový Perón“ je více herec než zpěvák a typově odpovídá argentinskému prezidentovi před 20 lety a kily, rád chválím obohacení role o více výrazu a dynamičtější přednes. Premiéra za sedmdesát dva hodin!


17. února 2015

Pro jediný den si odpočineme od příprav Evity v divadle Studio DVA. Přináším vám raritu: „Před námi jsou serpentýny / ty řídíš / drž pevně volant / pod námi skála / a kloužou kola / tak nespi zpola / cíl nás už volá.“ A druhý refrén: „Před námi jsou serpentýny / jeď klidně / je s tebou dáma / a když se znavíš / tak žádné drama / tak prostě chvíli / vezmu to sama.“ Ptáte se, co má řidičský text společného s Evitou? Melodii „Don't Cry For Me Argentina“! Kuriózní českou verzi hlavní árie muzikálu nazpívala Marie Rottrová. Písnička vyšla na audiokazetě „Písničky za volant 3“ (Supraphon, 1984). Digitální reedice titulu ji bohužel neobsahuje. Ukázku „Před námi jsou serpentýny“ si však můžete poslechnout exkluzivně na tomto webu, na stránce Nahrávky v češtině.


16. února 2015

Zájem o vstupenky na novou pražskou Evitu je takový, že už nyní Studio DVA odtajňuje termíny z první půlky další divadelní sezóny. Jejich výčet naleznete zde, nezapomnělo se ani na odpolední představení, která jsou vhodná především pro mimopražské diváky.


15. února 2015

Studio DVA pro své příznivce připravilo nový video sestřih k Evitě. Záběry ze zkoušky podbarvuje nejznámější melodie muzikálu, pozorný divák zahlédne také živý orchestr za jevištěm. Premiéra už 19. února! Přípravy sleduje i televize Prima, reportáž se objevila ve VIP zprávách, v čase záznamu přibližně od 8:06.


14. února 2015

Webové stránky Studia DVA k Evitě doposud nabízely pouze jednoduchý list základních informací. Nyní byla spuštěna obsáhlejší prezentace počítající s fotografiemi a video materiály. Zveřejněný seznam písní dává tušit, že pro nastudování byla použita plzeňská verze Prostějovského libreta, ve které se závěrečný „Lament“ jmenuje „Lamentace“, na rozdíl od častěji uváděného názvu „Žalm“. Přestože některé fanoušky může zarazit absence písně „The Lady's Got Potential“ (česky „Ta dáma ve svých rukou trumfy má“), její nezařazení odpovídá současné autorizované podobě muzikálu.

Strhující příběh, vášnivá Argentina!


12. února 2015

Pocity představitelky titulní role v muzikálu Evita nám Monika Absolonová zprostředkovává na Facebooku. Své rozpoložení přirovnala k obavám z maturity nebo státnic, nervy ji vzbudily před budíkem… Přesto si však zachovává svůj příjemný humor, po pondělní zkoušce napsala: „Dnes jsme byli poprve v kulisach,kostymech a s orchestrem… Takhle:)))vseho moc skodi:))) tzn. dobra mozna budu… Ale az jindy:))))))) nebo az si zvyknu! Nebojte stihnu to do 19.2. … Doufam:)))“

„Tak za týden už je premiéra…“


11. února 2015

Probíhající ostré zkoušky v kostýmech a kulisách, za doprovodu živého orchestru, umožnily zachytit novou pražskou Evitu téměř tak, jak ji za 8 dnů spatří diváci. Fotografie z představení byly zveřejněny zde. Jak náročnou horu se divadelníci rozhodli zlézt, to přibližuje také krátký rozhovor s Monikou Absolonovou v dalším článku na stránkách Deníku.

Cílovou rovinku příprav Evity ve Studiu DVA fotil Václav Beran, beranci.com


10. února 2015

Příval materiálů k chystané pražské Evitě neustává… V neděli se konala kostýmní zkouška. Atraktivní fotografie z ní zveřejnilo přímo Studio DVA, čtyři na Facebooku, další v albu na službě Picasa. Atmosféra dne byla zachycena i na videu. Události se zúčastnili také novináři. Vítanou pozornost Evitě věnovaly čtené bulváry Blesk a Super. V Deníku vyšel o připravovaném muzikálu článek, který odhalil, že Monika Absolonová mohla Evu Perónovou ztvárnit už v Ostravě!

Evita, Che, Perónova milenka, Magaldi


8. února 2015

Účast na smutné události, pracovní vytížení, trable s parkováním. To vše popisuje Monika Absolonová v nejnovějším příspěvku na Facebooku. Z jejích slov je však cítit také nadšení, protože přípravy velkého muzikálu vrcholí. Premiéra Evity už příští týden!

„Na fotce jsem za mladou Evču z kostýmové zkoušky“


6. února 2015

Facebookový profil Studia DVA v minulých dnech nabídnul první pohledy na vznikající jevištní řešení Evity. Je zřejmé, že scénograf Adam Pitra divákům nabídne originální nápady, kterými se nové české nastudování odliší od čtyř předcházejících.

Rozpracovaná scéna i nákresy slibují mnohé…


5. února 2015

Ceny Thálie, které budou uděleny 28. března, odhalily prestižní užší nominace. Rovnou dvě želízka v ohni má Národní divadlo moravskoslezské, obě evitovská! Přímo za Evitu postoupil „Che“ Tomáš Savka. S přihlédnutím k roli argentinské první dámy, avšak primárně za Edith Piaf v představení Edith a Marlene, uspěla Hana Fialová. Oba sólisté se k nominaci vyjádřili ve video zdravici. Přímý přenos udílení Thálií odvysílá Česká televize.


2. února 2015

Eva Perónová nosila luxusní oděvy i šperky, a proto není divu, že kostýmy jsou důležitým prvkem muzikálu Evita. Díky příspěvkům Moniky Absolonové a Studia DVA na sociální síti Facebook máme první představu, jak se „duchovní vůdkyně argentinského národa“ oblékne při návratu do Prahy.

Na Monice Absolonové ožívají návrhy kostýmní výtvarnice Kateřiny Štefkové


31. ledna 2015

Po Ondřeji Sokolovi, viz aktualitu z 12. ledna, navštívila Karla Šípa ve „Všechnopárty“ i Monika Absolonová. Hlavní hvězda nové pražské Evity hovořila nejen o intenzivně připravovaném muzikálu, ale také o mnoha dalších tématech včetně soukromí. Záznam pořadu je ke zhlédnutí online.


30. ledna 2015

Ačkoliv Monika Absolonová se v dříve odkazovaném rozhovoru svěřila, že pohled na vizuál Evity v ní vyvolává úzkost z nadcházející premiéry, pro fanoušky je reklama na připravovaný muzikál pastvou pro oko. Kampaň Studia DVA nepolevuje! Několik evitovských poutačů z různých míst Prahy zobrazuje následující koláž.

Na ulici, vně i uvnitř pokladny divadla, v metru… Evita je všude!


28. ledna 2015

Výjimečným zdrojem střípků ze zákulisí připravované pražské Evity je bohatá aktivita Moniky Absolonové na Facebooku. Zpěvačka svým příznivcům nabízí bezprostřední statusy a fotografie, z pracovního i osobního života.

M. A. fotila sebe, P. Strenáčika (Che), R. Suchánkovou (choreografie), O. Izdného (Magaldi)


27. ledna 2015

Opětovnou zmínku si zaslouží stále rozšiřované album studiových portrétů obsazení Evity ve Studiu DVA. Zatímco vybrané snímky Moniky Absolonové a Karla Rodena dostaly prostor v předcházejících aktualitách, dnes je na řadě majitel velmi příjemného hlasu Peter Strenáčik. Charismatický dvaatřicetiletý slovenský rodák absolvoval obor muzikálové herectví na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Postupně prošel mnoha scénami a různě velkými rolemi, Che v Evitě bude jednou z těch nejvýznamnějších.

Peter Strenáčik


15. ledna 2015

Světelné reklamy, charakteristické pro mnohé světové metropole, se objevují také v Praze. Obrazovka v dolní části Václavského náměstí aktuálně přitahuje pohled muzikálových fanoušků. Může za to rozpohybovaný vizuál Evity, která bude uváděna ve Studiu DVA, sídlícím pro změnu v horní polovině náměstí. Propagace nového pražského nastudování ovládla jednoduchým video spotem další atraktivní plochu.

Zářící Evita na Václavském náměstí


12. ledna 2015

Premiéra Evity v pražském Studiu DVA se přiblížila už na pět týdnů! Monika Absolonová o respektu z velké role promluvila na Primě, v čase videa přibližně od 18:30. Režisér Ondřej Sokol byl hostem Karla Šípa v České televizi, o chystaném muzikálu a zděšení Karla Rodena z plně zpívané úlohy hovoří v záznamu mezi 32:50 a 34:40.


5. ledna 2015

Ke studiovým portrétům Moniky Absolonové v příslušném albu na profilu Michala Hrubého, zakladatele Studia DVA, přibyla fotografie Karla Rodena, který bude hrát Peróna. Oblečením civilní snímek dává alespoň výrazem vzpomenout na Evitina slova „pouze jediný člověk si ve volbách zaslouží hlas / on zná vaše útrapy, protože je jedním z vás / v ideálech zůstal pevný / cítí s vámi, vám je věrný / vás má tak jako mne rád“. Do premiéry zbývá 45 dnů!

Karel Roden


4. ledna 2015

Dalším z lákadel na ostravskou Evitu, úspěšně uváděnou od loňského března, jsou digitální singly pro rádia, nyní zveřejněné také na portálu YouTube. Poslechnout si můžete Hanu Fialovou v nejznámějších áriích „Utiš svůj pláč, Argentino“ (v divadelním programu také jako „Utiš svůj pláč, Argentino!“; v originále Don't Cry For Me Argentina) a „Měl jsi mě rád?“ (v originále You Must Love Me; poprvé zazněla ve filmové verzi muzikálu). Do třetice byla nahrána píseň „Tvůj Olymp je výš“ (v divadelním programu jako „Tvůj Olymp“; v originále High Flying, Adored), kde kromě závěrečné sloky Hany Fialové zpívá Tomáš Savka.


3. ledna 2015

Pravě načatý rok 2015 bude v Česku „evitovsky“ velmi štědrý a svědčí o tom také dvě zveřejněné novoročenky. První s tváří Moniky Absolonové vydalo Studio DVA: „Děkujeme vám za vaši celoroční přízeň, které si velmi vážíme. Těší nás, že jste si k nám do divadla nejen našli cestu, ale že se k nám i vracíte. I v příštím roce pro vás připravujeme výjimečné divadelní zážitky. Prvním z nich bude dozajista premiéra muzikálu EVITA 19. února. Klidný start do nového roku.“ Druhé přání s muzikálovou koláží přinesla agentura Musical media, spojená s překladatelem Michaelem Prostějovským, jehož verze Evity se hraje v Ostravě a brzy zazní v Praze: „V roce 2015 Vám přejeme co nejvíce štěstí, zdraví a ať je svět jeden velký muzikál! :o)“

Pour Féliciter 2015!


1. ledna 2015

Co nás čeká dál? Kam nás to unáší? :-) Dovolte mi jednu aktualitu na počátku roku pojmout osobněji a poděkovat těm, kteří se mnou ohledně Evity v minulém roce komunikovali a často obětovali vlastní čas nebo jiné hodnoty, aby mi se stránkami a sdíleným dlouhodobým zájmem pomohli. V abecedním pořadí vyjadřuji velký vděk zejména Báře (úžasný zážitek), Jiřímu (hluboká poklona za vše), Michalovi (však ty víš, co to pro mě znamená), Mirkovi (za vstřícnost a trpělivost ruku v ruce) a Tomášovi (strašně moc se těším). Věřím, že se poznají podle křestních jmen, byť ne se všemi si tykám. :-) Krásný Nový i nový rok a ještě jednou děkuji! Pavel


20. prosince 2014

Vánoční dárek na poslední chvíli? Dvě provedení Evity na dvou různých místech republiky dávají jasnou odpověď! Návrat „první dámy muzikálu“ do Prahy nesmí zastínit fakt, že stejný titul od března 2014 úspěšně hrají v Ostravě. Solidní nastudování si vysloužilo pochvalné ohlasy. Poslední vstupenky na první pololetí 2015 nakupujte na webu Národního divadla moravskoslezského. Nová pražská Evita si na recenze ještě chvíli počká, ale jména v tvůrčím týmu jsou slibná. Vstupenky pořídíte také online (nejen na stránkách Studia DVA, ale i v dalších internetových předprodejích na webu divadla uvedených) a už pod stromeček můžete nadělit budoucí kulturní zážitek. Pokud si pro obdarované netroufáte vybrat konkrétní termín, řešením mohou být poukázky na vstupenky.

Lístek na novou pražskou Evitu a kartonová kapsa na vstupenky


19. prosince 2014

Kromě oficiálních stránek Studia DVA se pro novinky o intenzivně chystaném nastudování Evity vyplatí sledovat také facebookový profil divadla. Před několika dny na něm byly zveřejněny tři fotografie z první čtené zkoušky, která proběhla 11. prosince, a to s dodatkem, že „korepetice jsou již dávno v plném proudu, tak abychom vám 19. 2. 2015 zprostředkovali »Muzikál, který dobyl svět!« v plné parádě“. Těšíme se!

„Che“ a „Evita“ pod dohledem režiséra


18. prosince 2014

Trojici již známých jmen z nové pražské Evity (Monika Absolonová, Peter Strenáčik, Karel Roden) rozšířili Ondřej Izdný jako Magaldi a Veronika Vyoralová v roli milenky s písní „Další kufr stojí u dveří“. Ostatní úlohy nacvičuje company ve složení David Bouša, Vlasta Červ, Martin Davídek, Tereza Hálová, Lucie Chlumská, Karel Korsa, Petra Kosková, Athina Langoská, Lucie Novotná, Petr Novotný, František Pytloun, Radek Seidl, Ilona Vozničková, Tereza Zelinková a Jana Zenáhlíková. Na realizaci s režisérem Ondřejem Sokolem spolupracují následující lidé: Kryštofu Markovi, který řídí hudební nastudování, asistuje Sára Bukovská, mající na starosti korepetice a vedení sboru. Choreografii vede Renáta Suchánková. Autorem scény je Adam Pitra, její nasvícení řeší Pavel Dautovský. Kostýmy navrhuje Kateřina Štefková. Nejužší tým doplňuje zvukař Petr Šimíček.


11. prosince 2014

Jak je v raném stádiu plánování inscenací obvyklé, i nová pražská Evita upřesňuje své termíny. Přestože tištěný program Studia DVA uvádí tři únorová představení, premiéru 19. 2. a dvě reprízy 21. 2., viz obrázek, odpolední matiné u druhého z těchto dat stále nebylo v prodeji. Nyní zmizelo z online programu, čímž byl pro tuto chvíli úplně opuštěn model dvou představení v jeden den, ale bez nutnosti vracet již prodané vstupenky. Naopak, nemilá refundace lístků se týká 20. června, kdy Evita nebude odehrána z technických důvodů. Vstupenky je nutné vrátit v místě zakoupení, kde si je možné rovnou vybrat jiný termín z aktuální nabídky. S popsanými změnami se počet představení Evity ve Studiu DVA v této sezóně zatím zastavil na třinácti. Všechna včetně premiéry jsou v prodeji s výběrem míst na oficiálních stránkách divadla a ve většině obvyklých předprodejů.

Tištěný program Studia DVA na únor 2015


10. prosince 2014

Propagaci Evity pojalo Studio DVA velkoryse, Monika Absolonová shlíží do pražských ulic z velkoplošných billboardů. Podobná reklama, doplněná o jména hlavních představitelů, je k vidění také na bocích tramvajových vozů. Do premiéry zbývá 71 dnů.

Muzikál, který dobyl svět!


9. prosince 2014

Kryštof Marek, který má na starosti hudební nastudování nové pražské Evity, se o této práci zmínil v rozhovoru z minulého týdne: „Premiéru bude mít 19. února, což uteče jako voda, takže se připravujeme na obrovský sprint – jde přece jen o velkou věc. Myslím, že se diváci mají na co těšit, protože Ondřej Sokol má dar nabízet ve svých představeních něco jiného, než běžná muzikálová produkce. I já sám jsem na jeho režijní pohled zvědavý.“ Vyjádřil se také k rozdílnosti nového uvedení Evity od původního ve Spirále: „Bude se od něj hodně odlišovat právě Ondřejovou vizí. V hudbě zas až tolik změnit nemůžeme, už kvůli licencím.“ Celý rozhovor vyšel v Deníku.


30. listopadu 2014

Přestože pro oficiální vizuál nové pražské Evity byla poněkud překvapivě vybrána fotografie Moniky Absolonové s rozpuštěnými vlasy, při stejném focení vznikly také krásné snímky s účesem pro Evu Perónovou typičtějším. Dva z nich jsou nyní k vidění v plném rozlišení na sociální síti Google+ pod profilem Michala Hrubého, zakladatele Studia DVA, zde.

Monika Absolonová


22. listopadu 2014

V knihkupectvích se objevila nová kniha o skutečné Evě Perónové. Autorem zbeletrizovaného životopisu, vyprávěného v první osobě samotnou Evitou, je renomovaný argentinský spisovatel, novinář a exministr kultury Marcos Aguinis. Titul v překladu Jany Suchánkové vydalo pouhý rok po originále nakladatelství Metafora, které jej také nabízí ve svém e-shopu. Knihu s doporučenou prodejní cenou 349 Kč lze získat výhodněji i v mnoha dalších obchodech.

Původní a česká obálka knihy


20. listopadu 2014

Libretista Tim Rice je známý faktem, že s oblibou cestuje na představení svých děl, a to i do zahraničí. Jak zde bylo uvedeno před rokem, v Národním divadle moravskoslezském navštívil jednu z repríz titulu „Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť“. Ačkoliv na tamější Evitu ještě nedošlo, dobře o ní ví. Důkazem je dovezená zdravice v podobě podepsaného plakátu ve foyeru divadla.

Ostravskému publiku… Děkuji! Tim Rice


19. listopadu 2014

Vstupenky na novou pražskou Evitu jsou v prodeji! Počet termínů byl oproti prvotní informaci mírně zredukován, v tuto chvíli nejsou nabízena dvě představení v jeden den. Slavnostní premiéra za zvýšenou cenu se objednává extra, u ostatních termínů je k dispozici standardní objednávkový systém s výběrem konkrétních míst, dostupný po kliknutí na ikonu košíku. Nákup vstupenek na Evitu je až do 26. listopadu 2014 odměněn bonusem za včasný nákup „first minute“, slevou 100 Kč na lístek (snížená cena vstupenek je volitelná a viditelná až v druhém kroku rezervace, tedy po výběru míst za cenu bez bonusu).

Vizuál představení


15. listopadu 2014

Muzikál Evita se po patnácti letech vrátí do Prahy! Provedení, které bude mít premiéru 19. února 2015 v divadle Studio DVA na Václavském náměstí, má díky předcházejícím verzím v Praze, Brně, Plzni a Ostravě těžko uvěřitelné pořadové číslo pět, svědčící o kvalitách a známosti díla. Do hlavní role byla tentokrát obsazena zkušená Monika Absolonová, která se na jevišti potká s Peterem Strenáčikem (Che) a Karlem Rodenem (Perón). V těchto klíčových úlohách má být představení bez alternace. Překvapením není volba českého libreta, opět bude použit překlad Michaela Prostějovského. Režie se ujal Ondřej Sokol, který si hudební divadlo vyzkoušel například v úspěšné inscenaci „Hello, Dolly!“ s Ivanou Chýlkovou. První anotace nové pražské Evity slibuje nejen „muzikál, který dobyl svět“, „strhující příběh z vášnivé Argentiny“ či „emoce, které vás uchvátí“, ale hlavně dodržení licence v podobě živého orchestru. Představení je nyní v programu divadla do června 2015 uvedeno celkem dvacetkrát, zde jsou vypsány jednotlivé termíny: čtvrtek 19. 2. v 19:00, sobota 21. 2. v 15:00 a 19:00, neděle 1. 3. v 15:00 a 19:00, čtvrtek 12. 3. v 19:00, sobota 21. 3. v 15:00 a 19:00, středa 1. 4. v 19:00, pátek 17. 4. v 19:00, sobota 18. 4. v 15:00 a 19:00, čtvrtek 14. 5. v 19:00, pátek 15. 5. v 19:00, sobota 16. 5. v 15:00 a 19:00, pátek 5. 6. v 19:00, pátek 19. 6. v 19:00, sobota 20. 6. v 15:00 a 19:00. Vstupenky by měly být uvolněny do prodeje už brzy. Další podrobnosti o představení, zejména jak málo nebo moc se bude odlišovat od aktuálního úspěšného ostravského nastudování, jsou zatím velkou neznámou. Sledujte web souboru.

Utiš svůj pláč, Praho!


9. září 2014

Jeden z premiérových klenotů roku, muzikál Evita, nemohl ve formě ukázek chybět ani v mozaice slavnostního večera na zahájení nové sezóny Národního divadla moravskoslezského, uspořádaného v neděli 7. září 2014. Tóny díla, které složil Andrew Lloyd Webber, díky tomu zazněly mimořádně v Divadle Antonína Dvořáka a nikoliv na domovské scéně muzikálového souboru v Divadle Jiřího Myrona.

Company a Tomáše Savku fotil Martin Popelář


5. září 2014

Poslední srpnové odpoledne se v Ostravě neslo ve znamení hesla „Jdeme za vámi!“, bezplatné kulturní akce ostravských divadel na náměstí Msgre Šrámka. Vrcholem dne byl večerní koncert souboru operety a muzikálu Národního divadla moravskoslezského s programem zahrnujícím hity z úspěšných titulů na repertoáru, samozřejmě včetně Evity.

Na zdraví další sezóně!


30. dubna 2014

Po přibližně pěti týdnech od premiéry je čas odkázat na recenze, které byly k ostravskému nastudování Evity vydány. Aleš Honus zveřejnil na webu Ostravan.cz příznivé hodnocení už 21. března. O den později následoval pochvalný článek Břetislava Uhláře v Moravskoslezském deníku. Za Musical.cz přinesl recenzi 11. dubna Michal Prax, představení nazývá „vyšperkovaným“. Zatím poslední text k atraktivnímu titulu dodaly Divadelní noviny, autor Josef Herman viděl „kvalitně obsazenou, vymyšlenou i realizovanou inscenaci“.


27. dubna 2014

Chválený ostravský „Che“ Tomáš Savka si bezprostředně po odehraném představení muzikálu Evita našel čas na Český rozhlas. Zajímavý profilový rozhovor s moderátorkou Ivou Piskalovou je uložen k poslechu v online archivu.


5. dubna 2014

Přestože reprízy ostravské Evity jsou v plném proudu a předpremiérová beseda z 12. března kvůli tomu působí jako vzdálená minulost, milou vzpomínkou na událost jsou dodatečně zveřejněné fotografie. Propagace titulu proběhla v přátelské atmosféře a zaznělo několik písní z muzikálu.

Dramaturg Patrick Fridrichovský hovoří, „Evity“ a „Che“ naslouchají


27. března 2014

Radka Coufalová a Tomáš Savka, kteří se divákům ostravské Evity společně představili na druhé premiéře 22. března, poskytli nedlouho po sobě rozhovor zpravodajskému serveru o divadle „Divá báze“. Radka v době vrcholících zkoušek hovořila o druhém vstupu do zdánlivě stejné řeky. Zejména v popisu rozdílů mezi brněnským a ostravským souborem byla velmi upřímná. Tomáš rozebral svou těžkou roli a přípravu na ni. Došlo však i na otázky s Evitou nesouvisející.


23. března 2014

Velké očekávání a velký aplaus… Tímto ideálním spojením se v Ostravě uvedlo čtvrté české nastudování muzikálu Evita. Z jistého úhlu pohledu se jedná o první tuzemské provedení, které dílo představuje v kvalitním „základu“, bez netradičního prostoru kruhového jeviště (oproti Praze 1998–2000), bez důrazu na vypočítavost hlavní postavy (oproti Brnu 2009–2012), bez viditelně omezených prostředků (oproti Plzni 2011–2013). Lákadlem je také orchestrace ze zatím posledního uvedení na Broadwayi, umocněná suverénním výkonem hudebníků a sboru. Ostravská Evita se zkrátka povedla. Debaty, které provázejí všechny divadelní kusy, se proto mohou nést v odlehčeném duchu. Je lepší Hana Fialová nebo Radka Coufalová? (Druhá jmenovaná působila na druhé premiéře přesvědčivěji, ale má „náskok“ z Brna.) Nestrhává na sebe pozornost Tomáš Savka jako Che? (Ano, jenže to není zápor.) Nebylo lepší přebásnění Jiřího Bryana pro pražskou Spirálu? (Bylo, ale i Prostějovského verze doznala od Brna pozitivních změn.) Nešlo něco udělat lépe? (Jistě, ale nic zcela zásadního.) Muzikál Evita nepatří k jednoduchým show, ve kterých se neodkryje případný nedostatek umu. O to více potěšující je sledovat dobrý výsledek v Ostravě. Slavnostní premiéra proběhla ve čtvrtek 20. března a první reakce napovídají, že do repertoáru Národního divadla moravskoslezského přibyl další silný titul.

Premiérové publikum tleskalo a tleskalo a tleskalo…


19. března 2014

Již zítra bude na pódiu ostravského Divadla Jiřího Myrona, jedné ze scén Národního divadla moravskoslezského, odehrána dlouho očekávaná premiéra Evity, kterou se završí dlouhý maraton příprav a zkoušek. Právě z nich pocházející první oficiální snímky z představení. Nabitý informacemi byl rozhovor s režisérem Petrem Gazdíkem na vlnách Českého rozhlasu Ostrava, záznam je k poslechu zde. Velkou pozornost muzikálu věnovala i Česká televize. Radka Coufalová a Tomáš Savka se objevili 14. března v pořadu Sama doma, o čtyři dny později doprovodila ostravského „Che“ do Dobrého rána Hana Fialová. Záběry z generálek a zajímavé rozhovory přináší dnešní reportáž Tomáše Vzorka v regionálním zpravodajství, součástí článku jsou dvě samostatná videa.

Zásady se převrací, když póvl tone v ovacích


14. března 2014

Hostem Moniky Žídkové a Radka Erbena v moravskoslezské regionální televizi Polar byl 11. března dramaturg Patrick Fridrichovský. Mluvilo se samozřejmě o Evitě, protože přípravy čtvrtého českého uvedení muzikálu právě vrcholí. Záznam pořadu je k dispozici online, pasáž s Patrickem začíná v čase 1:30.


11. března 2014

Chvályhodnou tradicí Národního divadla moravskoslezského jsou předpremiérové besedy pro veřejnost, na kterých je připravovaný titul představen. Setkání k Evitě, za účasti vybraných tvůrců i účinkujících, se uskuteční zítra, viz plakát.

Beseda k premiéře


6. března 2014

Přestože použití staršího londýnského vizuálu napovídalo opak, Ostrava uvede Evitu v nejnovější orchestraci z předloňské Broadwaye, známé také z kompletní nahrávky s Elenou Roger, Rickym Martinem a Michaelem Cerverisem! Tuto a další nově zveřejněné podrobnosti, včetně tří povedených kostýmních návrhů Veroniky Hindle, hledejte v aktuálním vydání časopisu, který Národní divadlo moravskoslezské vydává. Pomyslnou třešničkou na dortu je informace nejen pro stávající a budoucí předplatitele, že bez Evity se neobejde ani repertoár příští sezóny 2014/2015.


27. února 2014

Jedna ze dvou prvních českých představitelek Evity, zpěvačka Radka Fišarová, byla hostem Marie Retkové v pořadu „Je jaká je“ na stanici Dvojka Českého rozhlasu. Rozhovor byl odvysílán v úterý 25. února po jedenácté hodině. Záznam zajímavého povídání je možné vyslechnout na webu rozhlasu. Tamtéž vyšel doprovodný článek.

Autorem fotografie Marie Retkové s Radkou Fišarovou je Adam Kebrt


20. února 2014

Za pouhý jeden měsíc bude v ostravském Divadle Jiřího Myrona odehrána premiéra čtvrtého českého provedení Evity. K představení byl nově zveřejněn propagační vizuál, grafikou shodný s londýnským nastudováním před osmi lety. Škoda, že podklady nepřišly z předloňské Broadwaye, kde nápis Evita pozbyl karnevalové barevnosti a zelené linky, zaměnitelné za čárku nad „A“. Přesto je převzetí originálního designu přínosem, protože čeští diváci se tak vůbec poprvé na plakátech setkají s osobitě stylizovanou siluetou hlavní postavy, která je symbolem muzikálu Evita už od prvního divadelního uvedení v roce 1978. Samostatnou zmínku si opět zaslouží aktivita příslušného souboru divadla na Facebooku, zejména snímky z příprav inscenace a společná fotografie sboru.


21. ledna 2014

Dny letí a do premiéry Evity v Ostravě už jich zbývá jen šedesát! Dříve zmíněný facebookový profil příslušného souboru divadla tak nabízí stále více „evitovských“ aktualit. V posledních dnech přibyly tři vizualizace Ondřejem Zichou chystané scény a sken článku z tisku, ve kterém se k chystané inscenaci vyjádřil „Che“ Tomáš Savka. Jeho slova, jak se těší na splněný sen v podobě světové role v kamenném divadle za doprovodu orchestru, byla citována z příslušné tiskové zprávy. V neposlední řadě se materiál k Evitě objevil také v aktuálním čísle propagačního časopisu divadla.

Světla Buenos Aires nebo snad jiná scéna?


15. prosince 2013

Na facebookovém profilu souboru operety a muzikálu Národního divadla moravskoslezského bylo před pár dny zveřejněno album s prvními šesti fotografiemi k ostravskému nastudování Evity. Jedná se o snímky z pracovní porady tvůrčího týmu, zejména nad návrhy scénického řešení. Zúčastnil se jí také autor překladu Michael Prostějovský.

Návrh scény, jehož autorem je Ondřej Zicha


20. listopadu 2013

Autor libreta Evity, Tim Rice, v sobotu 16. listopadu navštívil ostravské představení svého ranějšího díla, titulu „Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť“, a nevyloučil návrat do Ostravy v příštím roce, na nové nastudování Evity. O události informovaly například ČTK a deník Právo, video reportáž přinesla Česká televize, odkaz na fotografie nabídnul oficiální web Národního divadla moravskoslezského.


9. listopadu 2013

Druhá Evita pro Ostravu je vybrána! Role tak nakonec bude s alternací, jak je ostatně zvykem. S Hanou Fialovou, představenou v minulé aktualitě, se bude střídat Radka Coufalová. Tato herečka, zpěvačka a výtvarnice, narozená v roce 1978, si Evitu již zahrála, v brněnském nastudování. Jistě jí to pomůže s přípravou, musí se však přizpůsobit jinému provedení inscenace, snad poněkud vřelejšímu než v Brně. Je držitelkou Ceny Thálie za roli Vypravěčky v muzikálu „Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť“, který Andrew Lloyd Webber a Tim Rice vydali 7 let před Evitou. A jak o své hlavní roli v Evitě sama Radka smýšlí? Napovědět nám může rozhovor z brněnského programu, ve kterém k muzikálu uvedla: „Je to specifické dílo, jakási politická opera, herecky přímočará, statická, bez velkých emocí. Důležitý je obsah a hudba. Je pěvecky, intonačně a rytmicky velmi náročná. Známé ústřední písně jsou melodické a chytlavé, je jich však v celém muzikálu dost málo. Hlavní doménou jsou nezvyklé až modernistické recitativy, které znějí na první poslech nestravitelně. Ale přiznám se, že čím víc se tímto dílem probírám, tím víc se mi líbí.“ Program, ze kterého citace pochází, si nyní můžete na webu Městského divadla Brno zakoupit za výprodejovou cenu pouhých 15 Kč plus poštovné. Jeho bohatý obsah na více než 180 stránkách je popsán zde.

Radka Coufalová


1. listopadu 2013

Již nyní si můžete zakoupit vstupenky na uvedení v Ostravě, a to na březnová a dubnová představení. Každého prvního v měsíci pak přichází do prodeje další následující měsíc současné divadelní sezóny. S nákupem na webu Národního divadla moravskoslezského nebo v tradičních předprodejích neotálejte, na většinu termínů mizí lístky na dobrá místa velkou rychlostí. Není divu, vždyť ostravská Evita už zná své představitele. V titulní roli Evy Perónové by měla zazářit Hana Fialová, která vystudovala operní zpěv na konzervatoři a věnovala se také country. Dlouhé roky vyniká především v operetách a muzikálech, za sebou má celou řadu rolí různé velikosti. Byla nominována na Cenu Thálie. Není bez zajímavosti, že zatímco Radka Fišarová se v Praze s rolí Evity střetla ve dvaceti letech, Hana Fialová použije téměř o čtvrt století životních zkušeností navíc, přestože skutečná Eva se s Perónem setkala ve svých pětadvaceti a zemřela o osm roků později. Ostravská Eva je v tuto chvíli uváděna jako role bez alternace, snad pouze s understudy z řad company. Jako Che by osud argentinské první dámy měli komentovat Petr Gazdík, který inscenaci také režíruje a má na starosti hudební supervizi, Tomáš Savka a Robert Jícha. Poslední jmenovaný studuje také Magaldiho, jinak ztvárněného Romanem Harokem. Perón má dvě alternace, svůj projev mu propůjčí Marcel Školout a Milan Němec, mimo jeviště asistent režie. V dojemné písni vypovězené milenky budou mít šanci potěšit publikum Veronika Gidová a Martina Šnytová. Aktualizován a doplněn byl na stránkách Národního divadla moravskoslezského také tvůrčí tým: hudební nastudování a dirigent Jakub Žídek, sbormistr a dirigent Marek Prášil, choreografie Lucie Holánková, scéna Ondřej Zicha (který navrhnul už předcházející podobu Evity, v plzeňském Divadle Josefa Kajetána Tyla), kostýmy Veronika Hindle, dramaturgie Patrick Fridrichovský, druhá asistentka režie Anna Marie Formánková, asistentka choreografie Jana Tomsová, korepetice Petr Miller, sound design Jiří Novotný. Do premiéry zbývá 139 dnů.

Hana Fialová


1. října 2013

Evita se rozloučí s Plzní v sobotu 23. listopadu 2013, čtyřicátým představením tohoto díla v nastudování muzikálového a operetního souboru Divadla Josefa Kajetána Tyla. Derniéra se odehraje 4 měsíce před tím, než „štafetu“ převezme ostravské Národní divadlo moravskoslezské. Nezopakuje se tak situace z prvního pololetí roku 2012, kdy Evitu hrály současně dvě scény, tehdy brněnská a plzeňská.


29. září 2013

Do premiéry Evity v Ostravě zbývá 172 dnů. V první polovině září se konaly konkurzy na obsazení mužských i ženských rolí a company. Pro účastníky byl připraven notový materiál, obsahující „Oh What A Circus“, „Another Suitcase In Another Hall“ [včetně „Hello And Goodbye“], „A New Argentina“ [včetně „Dice Are Rolling (1)“], „Don't Cry For Me Argentina“ a „She Is A Diamond“ [včetně „Peron's Latest Flame Playoff“].

 
 
EVITA.NAZORY.CZ
IS THE UNOFFICIAL AND UNPROFITABLE FAN SITE,
NOT AFFILIATED WITH OR ENDORSED BY
THE REALLY USEFUL GROUP
OR ANY OTHER COPYRIGHT OWNER.