NAHRÁVKY V ANGLIČTINĚ


Pokud si chcete pořídit nějakou nahrávku Evity v originální jazykové verzi, začnete pátrat, která z nich je ta „nejlepší“ a „definitivní“. V různých diskuzích se o tom vedou dalekosáhlé spory. Rozhodnout to samozřejmě nejde. Nejen, že to je subjektivní záležitost, ale každý záznam má svá silná a slabší místa, každý dokáže něčím příjemně překvapit. Do hry vstupuje mnoho faktorů, počínaje tím, zda se jedná pouze o výběr, nebo byl zaznamenán celý muzikál. V průběhu času se měnilo dílo jako takové, některé části byly vypuštěny a jiné přidány, některé texty mírně přepsány. Nejprudší debaty vznikají při hodnocení jednotlivých účinkujících, jejich techniky a charismatu. Obrovské rozdíly, díky kterým každé album nabízí trochu jiný zážitek, jsou v instrumentaci a vedení orchestru. Na této stránce je nejprve představeno 7 nejdůležitějších a plně oficiálních nahrávek Evity v angličtině, které se mohou stát základem sbírky.


Obsah této stránky:
Original Concept Album
Original London Cast Recording
Original Broadway Cast Recording
World Tour Cast Recording
Original Motion Picture Soundtrack
New London Cast Recording
New Broadway Cast Recording
Ostatní nahrávky


Obal LP

Obal CD
  Original Concept Album

Také nazýváno: An opera based on the life story of Eva Peron 1919–1952 • White Album • First Album • London Studio Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet
Rok vydání: 1976

Eva
Julie
Covington
 
Che
Colm
Wilkinson
 
Perón
Paul
Jones

Od smrti Evy Perónové neuplynulo ani čtvrt století, když Lloyd Webber a Rice napsali muzikál, který se následně stal jedním ze zásadních děl žánru a zvěčnil tuto dámu po celém světě. Podle osvědčeného modelu, kdy je nový kus představen nejdříve jako studiová nahrávka, aby „se pak vidělo, co dál“, Evita poprvé vyšla jako album. A je to ze zpětného pohledu deska opravdu zajímavá, bez později připsaných „The Art Of The Possible“ a „You Must Love Me“, bez aristokracie v „Peron's Latest Flame“, ale zato s původní verzí „The Lady's Got Potential“ a absurdní zápletkou o insekticidu, následně zahozenou, s nezkrácenou básní „Eva's Sonnet“, s místy rockovějším zvukem a neškrobeným projevem hlavních představitelů. Zkrátka, pro historii muzikálu i posluchačský zážitek jedna z klíčových nahrávek Evity.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952    101 
Requiem For Evita    102A
Oh What A Circus    102B
On This Night Of A Thousand Stars    103A
Eva And Magaldi    103B
Eva, Beware Of The City    103C
Buenos Aires    104 
Goodnight And Thank You    105 
The Lady's Got Potential    106 
The Art Of The Possible        
Charity Concert    107A
I'd Be Surprisingly Good For You    107B
Hello And Goodbye    108A
Another Suitcase In Another Hall    108B
Peron's Latest Flame        
Dangerous Jade    109 
Dice Are Rolling (1)    110A
A New Argentina    110B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)    201A
Don't Cry For Me Argentina    201B
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    201C
High Flying, Adored    202 
Rainbow High    203 
Rainbow Tour    204 
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)     205 
And The Money Kept Rolling In (And Out)    206 
Partido Feminista        
Santa Evita    207 
Waltz For Eva And Che    208 
You Must Love Me        
Peron's Latest Flame Playoff    209A
She Is A Diamond    209B
Dice Are Rolling (2)    210A
Your Little Body's Slowly Breaking Down    210B
Eva's Sonnet    210C
Eva's Final Broadcast    211 
Latin Chant    212A
Montage    212B
Lament    213 

Goodnight And Thank You [ukázka 46 s.]

The Lady's Got Potential [ukázka 39 s.]

A New Argentina [ukázka 61 s.]

Lament [ukázka 50 s.]


Obal
  Original London Cast Recording

Také nazýváno: OLC(R)
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 1978

Eva
Elaine
Paige
 
Che
David
Essex
 
Perón
Joss
Ackland

Když došlo na první divadelní realizaci Evity, už se jednalo o trošku jiné dílo. Některé změny si přáli sami autoři, o jiné se zasadil režisér Harold Prince, povolaný, aby Evitu ve slavném West Endu „oživil“. Je škoda, že byl vydán pouze výběr písní, a to ještě některých zkrácených, protože bychom těžko hledali něco, co se při prvním londýnském nastudování nepovedlo. Mladá Elaine Paige si ještě nestihla osvojit pozdější hvězdné manýry a tóny bruslila sympaticky živelně, David Essex podal přirozený nevyumělkovaný výkon. První britská Evita tak zůstává opatrovanou nahrávkou, která posluchače těší i po 35 letech od vydání.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952        
Requiem For Evita    101 
Oh What A Circus    102 
On This Night Of A Thousand Stars    103 
Eva And Magaldi        
Eva, Beware Of The City        
Buenos Aires    104 
Goodnight And Thank You    105 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible        
Charity Concert        
I'd Be Surprisingly Good For You    106 
Hello And Goodbye        
Another Suitcase In Another Hall    107 
Peron's Latest Flame        
Dangerous Jade        
Dice Are Rolling (1)        
A New Argentina 1  108 
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)        
Don't Cry For Me Argentina    109 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)        
High Flying, Adored    110 
Rainbow High    111 
Rainbow Tour        
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    112 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    113 
You Must Love Me        
Peron's Latest Flame Playoff        
She Is A Diamond    114 
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast        
Latin Chant        
Montage        
Lament 2  115 
1 = zařazena, ale výrazně zkrácena
2 = zařazena ve verzi, kde velkou část zpívá Che

Another Suitcase In Another Hall [ukázka 55 s.]

Rainbow High [ukázka 47 s.]

Lament [ukázka 60 s.]


Obal kompletu

Obal výběru
  Original Broadway Cast Recording

Také nazýváno: OBC(R) • Premiere American Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet i výběr (highlights)
Rok vydání: 1979

Eva
Patti
LuPone
 
Che
Mandy
Patinkin
 
Perón
Bob
Gunton

Na první kompletní záznam spojený s klasickým divadelním uváděním čekala Evita krátce, ale dočkala se ho až v zámoří. První broadwayská nahrávka je od té doby často označovaná jako ta úplně nejlepší ze všech, byť to má několik „ale“. Především, z dnešního pohledu, hudebně se nejedná o nejdokonalejší možné „prodání“ úžasné melodičnosti Lloyd Webberova díla, to mnohem lépe zvládla „symfoničtější“ uvedení, bližší filmové verzi. Druhá poznámka se musí týkat účinkujících. Muzikálová diva Patti LuPone má dodnes velké množství oddaných fanoušků, i když její teatrální přednes nemusí vyhovovat každému. Technicky zvládla roli dokonale, včetně pověstných vražedných výšek, ale její „necivilní“ projev místy nepřináší Evitě tolik lidskosti, kolik by pro vyvážené představení bylo potřeba. Naopak postava Che jakoby při cestě přes Atlantik zněžněla a zjemněla až nepatřičně. Nesmíte si ovšem odnést dojem, že nahrávka „Original Broadway Cast“ si svou slávu nezasluhuje. Naopak, je tou zásadní a referenční, pokud preferujeme Evitu takovou, jaká byla divadelnímu světu v sedmdesátých letech představena.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně kompletu:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952    101 
Requiem For Evita    102A
Oh What A Circus    102B
On This Night Of A Thousand Stars    103A
Eva And Magaldi    103B
Eva, Beware Of The City    103C
Buenos Aires    104 
Goodnight And Thank You    105 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible    106 
Charity Concert    107A
I'd Be Surprisingly Good For You    107B
Hello And Goodbye    108A
Another Suitcase In Another Hall    108B
Peron's Latest Flame    109A
Dangerous Jade    109B
Dice Are Rolling (1)    110A
A New Argentina    110B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)    201A
Don't Cry For Me Argentina    201B
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    201C
High Flying, Adored    202 
Rainbow High    203 
Rainbow Tour    204 
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)     205 
And The Money Kept Rolling In (And Out)    206 
Partido Feminista        
Santa Evita    207 
Waltz For Eva And Che    208 
You Must Love Me        
Peron's Latest Flame Playoff    209A
She Is A Diamond    209B
Dice Are Rolling (2)    210A
Your Little Body's Slowly Breaking Down    210B
Eva's Sonnet    210C
Eva's Final Broadcast    211 
Latin Chant        
Montage    212 
Lament    213 

Písně výběru:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952        
Requiem For Evita    101A
Oh What A Circus    101B
On This Night Of A Thousand Stars    102A
Eva And Magaldi    102B
Eva, Beware Of The City    102C
Buenos Aires    103 
Goodnight And Thank You        
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible        
Charity Concert    104A
I'd Be Surprisingly Good For You    104B
Hello And Goodbye    105A
Another Suitcase In Another Hall    105B
Peron's Latest Flame        
Dangerous Jade        
Dice Are Rolling (1)    106A
A New Argentina    106B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)    107A
Don't Cry For Me Argentina    107B
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    107C
High Flying, Adored    108 
Rainbow High    109 
Rainbow Tour        
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    110 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    111 
You Must Love Me        
Peron's Latest Flame Playoff    112A
She Is A Diamond    112B
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast        
Latin Chant        
Montage        
Lament    113 

Eva And Magaldi / Eva, Beware Of The City [ukázka 50 s.]

The Art Of The Possible [ukázka 55 s.]

A New Argentina [ukázka 64 s.]

Rainbow High [ukázka 32 s.]

Rainbow Tour [ukázka 72 s.]


Obal
  World Tour Cast Recording

Také nazýváno: Original Broadway Production Tour
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 1989

Eva
Florence
Lacey
 
Che
James
Sbano
 
Perón
Robert
Alton

Po úspěchu na Broadwayi se produkce Evity vydala na turné. Bez hvězdného obsazení, ale zato s lidmi, kteří po letech mohli prohlásit, že své role v tomto muzikálu hráli vícekrát, než mnohá známější jména. Tato výběrová nahrávka z roku 1989 určitě není tou, kterou by vám kdokoliv doporučil do sbírky jako první, ale pro „pokročilejší“ fanoušky představuje zajímavý doplněk k proslulejším záznamům. Potěší vás instrumentální mezihra v „Buenos Aires“, překvapí poslední verš „Waltz For Eva And Che“, který Florence interpretuje naštvaněji než jiné Evity, dojmou projevem teatrální, ale přesto přesvědčivé „Eva's Final Broadcast“ a „Lament“.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952        
Requiem For Evita    101A
Oh What A Circus    101B
On This Night Of A Thousand Stars    102 
Eva And Magaldi        
Eva, Beware Of The City        
Buenos Aires    103 
Goodnight And Thank You        
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible        
Charity Concert        
I'd Be Surprisingly Good For You    104 
Hello And Goodbye        
Another Suitcase In Another Hall    105 
Peron's Latest Flame        
Dangerous Jade        
Dice Are Rolling (1)    106A
A New Argentina    106B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)        
Don't Cry For Me Argentina    107A
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    107B
High Flying, Adored    108 
Rainbow High    109 
Rainbow Tour        
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    110 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    111 
You Must Love Me        
Peron's Latest Flame Playoff 1  112A
She Is A Diamond    112B
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast    113 
Latin Chant        
Montage        
Lament    114 
1 = zařazen pouze monolog Che o stavu země

Oh What A Circus [ukázka 46 s.]

On This Night Of A Thousand Stars [ukázka 38 s.]

A New Argentina [ukázka 50 s.]

Eva's Final Broadcast [ukázka 81 s.]


Obal kompletu

Obal výběru
  Original Motion Picture Soundtrack

Také nazýváno: Original Movie Soundtrack
Úplnost nahrávky: komplet (The Motion Picture Music Soundtrack) i výběr (Music From The Motion Picture)
Rok vydání: 1996

Eva
Madonna
 
 
Che
Antonio
Banderas
 
Perón
Jonathan
Pryce

Když padlo definitivní rozhodnutí, že titulní roli v dlouho odkládaném filmovém zpracování Evity si zahraje popová královna Madonna, která v té době měla za sebou erotikou nabitý začátek devadesátých let, mnozí fanoušci hudebního divadla si rvali vlasy. O tom, že některé tóny z partitury byly sníženy, aby je Madonna vůbec zvládla zazpívat, se popsaly stohy papíru. Pravdou však je, že Madonna nepodala vůbec tak špatný výkon, jak jí nepřátelé prorokovali. Naopak, její civilnější zpěv bez šílených výšek může mnohým vyhovovat více, než do té doby chválené divadelní záznamy. Madonna roli obětovala hodně času a energie, brala intenzivní hodiny zpěvu, a na výsledku je to znát. Zdárně jí sekundovali Antonio Banderas i Jonathan Pryce, a tak se nakonec jedná o záznam, naštěstí kompletní, který preferují také mnozí skalní fanoušci, byť se to třeba zdráhají přiznat… A je tu ještě jeden důvod, proč nelze soundtrack k filmu opominout. Je jím bezprecedentně bohatá a ohromující orchestrace. Mnohé části z Evity jakoby rozkvetly až s nasazením opravdu velkého množství symfoniků, jaké si může dovolit pouze filmová, nikoliv divadelní produkce. Třešničkou na dortu se stala nová dojemná píseň „You Must Love Me“, která autory muzikálu po letech vrátila k jednomu tvůrčímu stolu, vynesla jim Oscara, a „dorostla“ v neodmyslitelnou součást Evity. Vyčíst naopak můžeme výrazné zkrácení pár skladeb, například závěrečné árie „Lament“ a dalších, ale na druhou stranu, do muzikálu se po letech vrátila „vypalovačka“ „The Lady's Got Potential“, nově a lépe otextovaná. Důležitou změnou bylo přemístění „Another Suitcase In Another Hall“, kterou ve filmu nezpívá Perónova mladá milenka. Balada zaznívá v podání Evy, tedy Madonny, a to už po rozchodu s Magaldim. Na rozdíl od divadla nebylo potřeba, aby byl představitelce Evity dopřán odpočinek mimo jeviště, a změna posloužila k většímu „polidštění“ hlavní hrdinky.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně kompletu:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952    101 
Requiem For Evita    102 
Oh What A Circus    103 
On This Night Of A Thousand Stars    104 
Eva And Magaldi    105A
Eva, Beware Of The City    105B
Buenos Aires    106 
Goodnight And Thank You    108 
The Lady's Got Potential    109 
The Art Of The Possible 1  110B
Charity Concert    110A
I'd Be Surprisingly Good For You    111 
Hello And Goodbye    112 
Another Suitcase In Another Hall    107 
Peron's Latest Flame    113A
Dangerous Jade    113B
Dice Are Rolling (1)    114A
A New Argentina    114B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)    201 
Don't Cry For Me Argentina    202 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    203 
High Flying, Adored    204 
Rainbow High    205 
Rainbow Tour    206 
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)     207 
And The Money Kept Rolling In (And Out)    208 
Partido Feminista    209 
Santa Evita    211 
Waltz For Eva And Che    212 
You Must Love Me    214 
Peron's Latest Flame Playoff        
She Is A Diamond    210 
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down    213 
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast    215 
Latin Chant    216 
Montage        
Lament    217 
1 = zařazena, ale výrazně zkrácena

Písně výběru:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952        
Requiem For Evita    101 
Oh What A Circus    102 
On This Night Of A Thousand Stars    103 
Eva And Magaldi    104A
Eva, Beware Of The City    104B
Buenos Aires    105 
Goodnight And Thank You    107 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible        
Charity Concert        
I'd Be Surprisingly Good For You    108 
Hello And Goodbye        
Another Suitcase In Another Hall    106 
Peron's Latest Flame    109A
Dangerous Jade    109B
Dice Are Rolling (1)        
A New Argentina    110 
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)        
Don't Cry For Me Argentina    111 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)        
High Flying, Adored    112 
Rainbow High    113 
Rainbow Tour        
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    114 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    116 
You Must Love Me    117 
Peron's Latest Flame Playoff        
She Is A Diamond    115 
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast    118A
Latin Chant    118B
Montage        
Lament    119 

Oh What A Circus [ukázka 50 s.]

Eva And Magaldi [ukázka 67 s.]

Goodnight And Thank You [ukázka 59 s.]

Peron's Latest Flame [ukázka 75 s.]

Rainbow High [ukázka 41 s.]

The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear) [ukázka 29 s.]

Santa Evita [ukázka 50 s.]

You Must Love Me [ukázka 65 s.]

Latin Chant [ukázka 39 s.]

Pro úplnost je třeba dodat, že k filmové Evitě se prodávalo více hudebních titulů, než jen kompletní a výběrové album. Díky účasti zpěvačky Madonny došlo na vydání singlů, obsahujících také unikátní verze některých písní, které jinde nenajdete. Mimořádně krásná je instrumentální orchestrální směs „You Must Love Me“ s „I'd Be Surprisingly Good For You“, zařazená na většinu singlů „You Must Love Me“. Příznivce rychlejší muziky potěší bonusy na singlech k nejznámější skladbě muzikálu, takzvané „Miami“ mixy písně „Don't Cry For Me Argentina“. V jednom z nich, označeném jako „Spanglish“, zpívá Madonna i španělsky. Veškeré detaily o singlových nosičích k Evitě můžete najít na výjimečném českém webu o Madonně, madonnation.cz:
You Must Love Me / I'd Be Surprisingly Good For You (Orchestral Version) [ukázka 57 s.]

Madonna: Don't Cry For Me Argentina (Miami Spanglish Mix) [ukázka 65 s.]

Naprostou raritou jsou pracovní nahrávky k filmu, které nikdy nebyly oficiálně veřejně dostupné. Tyto „Early Sessions“ nebo „Work In Progress Demo Sessions“ obsahují pozoruhodné odlišnosti od hotového alba. Za všechny jmenujme například skladbu „Santa Evita“, kterou místo dětí celou zpívají dospělí, „Buenos Aires“ bez počátečního houkání vlaku a tleskání, nebo „Charity Concert“, ve které se Eva a Magaldi zdraví bez hudby. Nevydány zůstávají také instrumentální verze některých písní.

Santa Evita (Demo Version) [ukázka 49 s.]

Another Suitcase In Another Hall (Instrumental Version) [ukázka 55 s.]


Obal
  New London Cast Recording

Také nazýváno: NLC(R) • London Revival Cast Recording
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 2006

Eva
Elena
Roger
 
Che
Matt
Rawle
 
Perón
Philip
Quast

Když se Evita měla vrátit na divadelní prkna londýnského West Endu, do hlavní role byla vybrána argentinská zpěvačka a herečka Elena Roger. Kromě národnosti, shodné se ztvárněnou hrdinkou, ji pro roli předurčil výrazný, sytý a pronikavý hlas, pro někoho možná až nepříjemný, v těch nejvypjatějších polohách řezavý. Hlavním negativem Elenina výkonu však byla její nedokonalá znalost angličtiny. Mnozí posluchači, rodilí mluvčí, poukázali na to, že Elena zní, jako by se roli naučila pouze foneticky, a klade přízvuk na nesprávné slabiky. Přesto by byla škoda nevěnovat této londýnské výběrové nahrávce pozornost. Stejně jako u původní inscenace měl Londýn štěstí na představitele mužských rolí. Lákadlem je také zařazení „You Must Love Me“, a to v první významné anglofonní divadelní produkci od vzniku této písně pro filmovou verzi muzikálu. V neposlední řadě se tato nahrávka může pochlubit novou instrumentací a orchestrací. Oproti filmu méně symfonickou, tedy zjednodušenou, ale o to průraznější, rytmičtější, více latinskoamerickou.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952        
Requiem For Evita    101 
Oh What A Circus    102 
On This Night Of A Thousand Stars    103 
Eva And Magaldi        
Eva, Beware Of The City    104 
Buenos Aires    105 
Goodnight And Thank You    106 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible    107 
Charity Concert        
I'd Be Surprisingly Good For You    108 
Hello And Goodbye        
Another Suitcase In Another Hall    109 
Peron's Latest Flame        
Dangerous Jade        
Dice Are Rolling (1)        
A New Argentina    110 
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)        
Don't Cry For Me Argentina    111 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)        
High Flying, Adored    112 
Rainbow High    113 
Rainbow Tour    114 
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    115 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    116 
You Must Love Me    117 
Peron's Latest Flame Playoff        
She Is A Diamond    118 
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast        
Latin Chant        
Montage    119 
Lament    120 

Eva, Beware Of The City [ukázka 35 s.]

Another Suitcase In Another Hall [ukázka 57 s.]

You Must Love Me [ukázka 35 s.]


Obal kompletu

Obal výběru
  New Broadway Cast Recording

Také nazýváno: NBC(R) • Broadway Revival Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet i výběr (highlights)
Rok vydání: 2012

Eva
Elena
Roger
 
Che
Ricky
Martin
 
Perón
Michael
Cerveris

Zatím poslední klíčovou nahrávkou Evity je komplet doprovázející návrat na Broadway v roce 2012. Mnohé zklamalo, že hlavní role byla opět svěřena Eleně Roger, známé již z Londýna, a to za situace, kdy mělo po velmi dlouhé době znovu dojít k nahrání celého muzikálu. Naštěstí se ukázalo, že Elenina angličtina se od vzniku předchozího záznamu značně zlepšila. Hlavní pozornost proto byla upřena na popového zpěváka Rickyho Martina, který sice podal slušný výkon a přilákal k inscenaci žádanou pozornost, ale jako by se potvrdilo pravidlo, že Che „umí“ lépe Británie. Naopak, Michael Cerveris se stal hlasově dokonalým a charismatickým Perónem. Výsledná nahrávka je velmi slušně odvedenou prací a představuje možnost, jak do sbírky získat současnou představu tvůrců o definitivní podobě muzikálu, a to jak vzhledem k zařazeným písním a výstupům, tak i po hudební stránce.

 Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
další ukázky pod seznamem písní 

Písně kompletu:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952 1      
Requiem For Evita    101 
Oh What A Circus    102 
On This Night Of A Thousand Stars    103A
Eva And Magaldi    103B
Eva, Beware Of The City    104 
Buenos Aires    105 
Goodnight And Thank You    106 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible    107 
Charity Concert    108 
I'd Be Surprisingly Good For You    109 
Hello And Goodbye    110A
Another Suitcase In Another Hall    110B
Peron's Latest Flame    111A
Dangerous Jade    111B
Dice Are Rolling (1)    112A
A New Argentina    112B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)    201 
Don't Cry For Me Argentina 2  202A
 216 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)    202B
High Flying, Adored    203 
Rainbow High    204 
Rainbow Tour    205 
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)     206 
And The Money Kept Rolling In (And Out)    207 
Partido Feminista        
Santa Evita    208 
Waltz For Eva And Che    209 
You Must Love Me    210 
Peron's Latest Flame Playoff    211A
She Is A Diamond    211B
Dice Are Rolling (2)    212A
Your Little Body's Slowly Breaking Down    212B
Eva's Sonnet    212C
Eva's Final Broadcast    213 
Latin Chant        
Montage    214 
Lament    215 
1 = oznámení Eviny smrti zařazeno do 101
2 = zařazena dvakrát, podruhé jako bonus ve španělštině

Písně výběru:
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952 1      
Requiem For Evita    101 
Oh What A Circus    102 
On This Night Of A Thousand Stars    103 
Eva And Magaldi        
Eva, Beware Of The City        
Buenos Aires    104 
Goodnight And Thank You    105 
The Lady's Got Potential        
The Art Of The Possible    106 
Charity Concert        
I'd Be Surprisingly Good For You    107 
Hello And Goodbye    108A
Another Suitcase In Another Hall    108B
Peron's Latest Flame    109A
Dangerous Jade    109B
Dice Are Rolling (1)    110A
A New Argentina    110B
Entr'acte        
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)        
Don't Cry For Me Argentina 2  111 
 118 
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)        
High Flying, Adored    112 
Rainbow High    113 
Rainbow Tour        
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)         
And The Money Kept Rolling In (And Out)    114 
Partido Feminista        
Santa Evita        
Waltz For Eva And Che    115 
You Must Love Me    116 
Peron's Latest Flame Playoff        
She Is A Diamond        
Dice Are Rolling (2)        
Your Little Body's Slowly Breaking Down        
Eva's Sonnet        
Eva's Final Broadcast        
Latin Chant        
Montage        
Lament    117 
1 = oznámení Eviny smrti zařazeno do 101
2 = zařazena dvakrát, podruhé jako bonus ve španělštině

I'd Be Surprisingly Good For You [ukázka 51 s.]

Rainbow High [ukázka 30 s.]

Santa Evita [ukázka 34 s.]

No Llores Por Mí Argentina (bonus) [ukázka 44 s.]


Obaly, ilustrující jednotlivé nahrávky, slouží pouze k základní orientaci. V drobných detailech se mohou odlišovat, jak některá alba vycházela v mnoha reedicích na mnoha nosičích. Čísla skladeb jsou převzata z CD, a to ve formátu jednociferné číslo disku, pak dvouciferné číslo stopy a nakonec případně písmeno, pokud jedna stopa obsahuje více samostatně odlišitelných písní.


Ostatní nahrávky:


Evita byla v angličtině samozřejmě nahrána vícekrát. Bohužel některé záznamy jsou problematičtěji dostupné, protože nedošlo k jejich reedici na CD. To je příklad výběrů vyprodukovaných z nastudování v Austrálii (1980) a Jihoafrické republice (1981). Pozoruhodný je novozélandský komplet (1982), nahraný živě při představeních, který jeho původní vydavatel nově nabízí jako „CD On Demand“, převedené z analogového záznamu a vypálené zákazníkovi na základě konkrétní objednávky. Své posluchače si může najít také CD zpěvačky Marti Webbové, která krátký výběr písní z Evity nahrála v půlce devadesátých let jako promo ke svému angažmá v tehdejší britské zájezdové produkci. Naprostou kuriozitou jsou tituly „Disco Evita“ z roku 1979, v té době populární disko úprava pár zásadních písní z muzikálu, a „Evita En Jazz“ od The Mark Kramer Trio, v devadesátých letech nahraná jazzová instrumentální improvizace na dvanáct skladeb z Evity.

I'd Be Surprisingly Good For You (Disco Evita) [ukázka 66 s.]

Another Suitcase In Another Hall (Evita En Jazz) [ukázka 30 s.]


Druhou sortou zde neuvedených nahrávek jsou ty „podezřelé“, neoficiální a druhořadé. Jedná se výhradně o studiové nahrávky, bez vazby na divadelní uvádění, produkované velmi levně. Jsou rozpoznatelné absencí nejzákladnějších údajů na obalech, včetně seznamu účinkujících, a často jsou nabízené ve výprodejových obchodech pod hlavičkou „cover verze“.

Nekonečná záplava druhořadých nahrávek, často neautorizovaných a parazitujících na slávě muzikálu


Vraťme se však k plně profesionálním ztvárněním. Bohatou nabídku objevíme, když se zaměříme na samostatné nahrávky jednotlivých písní z Evity. Zejména titulní skladbu „Don't Cry For Me Argentina“ do svého repertoáru zařadily desítky interpretů. Poslechněte si ukázky čtyř verzí. Byť jméno Petula Clark nepatří u českých posluchačů ke zdomácnělým, tato britská zpěvačka má za sebou velmi dlouhou a úspěšnou kariéru. Její provedení hitu z Evity evokuje latinskoamerické dálky, aniž by opustilo příjemný ostrovní pop. Později, v 90. letech, pomyslnou štafetu převzala irská zpěvačka Sinéad O'Connor. Vznikla příjemně umírněná verze. Jednou z nejnovějších podob „Don't Cry For Me Argentina“ je nahrávka pro americký televizní seriál Glee. Nejen gradací závěrečného verše v ní exceluje Lea Michele. Své příznivce si nepochybně najde také kuriózní provedení, ve kterém místo jedné Evity slyšíme několik klasicky školených mužských hlasů, totiž populární kvarteto Il Divo.

Petula Clark: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 98 s.]

Sinéad O'Connor: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 78 s.]

Lea Michele: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 77 s.]

Il Divo: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 59 s.]

 
 
EVITA.NAZORY.CZ
IS THE UNOFFICIAL AND UNPROFITABLE FAN SITE,
NOT AFFILIATED WITH OR ENDORSED BY
THE REALLY USEFUL GROUP
OR ANY OTHER COPYRIGHT OWNER.