NAHRÁVKY V ANGLIČTINĚ

Pokud si chcete pořídit nějakou nahrávku Evity v originální jazykové verzi, začnete pátrat, která z nich je ta „nejlepší“ a „definitivní“. V různých diskuzích se o tom vedou dalekosáhlé spory. Rozhodnout to samozřejmě nejde. Nejen, že to je subjektivní záležitost, ale každý záznam má svá silná a slabší místa, každý dokáže něčím příjemně překvapit. Do hry vstupuje mnoho faktorů, počínaje tím, zda se jedná pouze o výběr, nebo byl zaznamenán celý muzikál. V průběhu času se měnilo dílo jako takové, některé části byly vypuštěny a jiné přidány, některé texty mírně přepsány. Nejprudší debaty vznikají při hodnocení jednotlivých účinkujících, jejich techniky a charismatu. Obrovské rozdíly, díky kterým každé album nabízí trochu jiný zážitek, jsou v instrumentaci a vedení orchestru. Na této stránce je nejprve představeno 7 nejdůležitějších a plně oficiálních nahrávek Evity v angličtině, které se mohou stát základem sbírky.
 |
Obal LP |
 |
Obal CD |
|
|
Original Concept Album
Také nazýváno: An opera based on the life story of Eva Peron 1919–1952 • White Album • First Album • London Studio Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet
Rok vydání: 1976
Eva |
 |
Julie Covington |
|
|
Che |
 |
Colm Wilkinson |
|
|
Perón |
 |
Paul Jones |
|
Od smrti Evy Perónové neuplynulo ani čtvrt století, když Lloyd Webber a Rice napsali muzikál, který se následně stal jedním ze zásadních děl žánru a zvěčnil tuto dámu po celém světě. Podle osvědčeného modelu, kdy je nový kus představen nejdříve jako studiová nahrávka, aby „se pak vidělo, co dál“, Evita poprvé vyšla jako album. A je to ze zpětného pohledu deska opravdu zajímavá, bez později připsaných „The Art Of The Possible“ a „You Must Love Me“, bez aristokracie v „Peron's Latest Flame“, ale zato s původní verzí „The Lady's Got Potential“ a absurdní zápletkou o insekticidu, následně zahozenou, s nezkrácenou básní „Eva's Sonnet“, s místy rockovějším zvukem a neškrobeným projevem hlavních představitelů. Zkrátka, pro historii muzikálu i posluchačský zážitek jedna z klíčových nahrávek Evity.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
101
|
Requiem For Evita
|
|
102A
|
Oh What A Circus
|
|
102B
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103A
|
Eva And Magaldi
|
|
103B
|
Eva, Beware Of The City
|
|
103C
|
Buenos Aires
|
|
104
|
Goodnight And Thank You
|
|
105
|
The Lady's Got Potential
|
|
106
|
The Art Of The Possible
|
|
|
Charity Concert
|
|
107A
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
107B
|
Hello And Goodbye
|
|
108A
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
108B
|
Peron's Latest Flame
|
|
|
Dangerous Jade
|
|
109
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
110A
|
A New Argentina
|
|
110B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
201A
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
201B
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
201C
|
High Flying, Adored
|
|
202
|
Rainbow High
|
|
203
|
Rainbow Tour
|
|
204
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
205
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
206
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
207
|
Waltz For Eva And Che
|
|
208
|
You Must Love Me
|
|
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
209A
|
She Is A Diamond
|
|
209B
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
210A
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
210B
|
Eva's Sonnet
|
|
210C
|
Eva's Final Broadcast
|
|
211
|
Latin Chant
|
|
212A
|
Montage
|
|
212B
|
Lament
|
|
213
|
|
Goodnight And Thank You [ukázka 46 s.]
|
|
The Lady's Got Potential [ukázka 39 s.]
|
|
A New Argentina [ukázka 61 s.]
|
|
 |
Obal |
|
|
Original London Cast Recording
Také nazýváno: OLC(R)
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 1978
Eva |
 |
Elaine Paige |
|
|
Che |
 |
David Essex |
|
|
Perón |
 |
Joss Ackland |
|
Když došlo na první divadelní realizaci Evity, už se jednalo o trošku jiné dílo. Některé změny si přáli sami autoři, o jiné se zasadil režisér Harold Prince, povolaný, aby Evitu ve slavném West Endu „oživil“. Je škoda, že byl vydán pouze výběr písní, a to ještě některých zkrácených, protože bychom těžko hledali něco, co se při prvním londýnském nastudování nepovedlo. Mladá Elaine Paige si ještě nestihla osvojit pozdější hvězdné manýry a tóny bruslila sympaticky živelně, David Essex podal přirozený nevyumělkovaný výkon. První britská Evita tak zůstává opatrovanou nahrávkou, která posluchače těší i po 35 letech od vydání.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
|
Requiem For Evita
|
|
101
|
Oh What A Circus
|
|
102
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103
|
Eva And Magaldi
|
|
|
Eva, Beware Of The City
|
|
|
Buenos Aires
|
|
104
|
Goodnight And Thank You
|
|
105
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
|
Charity Concert
|
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
106
|
Hello And Goodbye
|
|
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
107
|
Peron's Latest Flame
|
|
|
Dangerous Jade
|
|
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
|
A New Argentina
|
1
|
108
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
109
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
|
High Flying, Adored
|
|
110
|
Rainbow High
|
|
111
|
Rainbow Tour
|
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
112
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
113
|
You Must Love Me
|
|
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
|
She Is A Diamond
|
|
114
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
|
Lament
|
2
|
115
|
1 = zařazena, ale výrazně zkrácena
2 = zařazena ve verzi, kde velkou část zpívá Che
|
|
Another Suitcase In Another Hall [ukázka 55 s.]
|
|
Rainbow High [ukázka 47 s.]
|
|
 |
Obal kompletu |
 |
Obal výběru |
|
|
Original Broadway Cast Recording
Také nazýváno: OBC(R) • Premiere American Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet i výběr (highlights)
Rok vydání: 1979
Eva |
 |
Patti LuPone |
|
|
Che |
 |
Mandy Patinkin |
|
|
Perón |
 |
Bob Gunton |
|
Na první kompletní záznam spojený s klasickým divadelním uváděním čekala Evita krátce, ale dočkala se ho až v zámoří. První broadwayská nahrávka je od té doby často označovaná jako ta úplně nejlepší ze všech, byť to má několik „ale“. Především, z dnešního pohledu, hudebně se nejedná o nejdokonalejší možné „prodání“ úžasné melodičnosti Lloyd Webberova díla, to mnohem lépe zvládla „symfoničtější“ uvedení, bližší filmové verzi. Druhá poznámka se musí týkat účinkujících. Muzikálová diva Patti LuPone má dodnes velké množství oddaných fanoušků, i když její teatrální přednes nemusí vyhovovat každému. Technicky zvládla roli dokonale, včetně pověstných vražedných výšek, ale její „necivilní“ projev místy nepřináší Evitě tolik lidskosti, kolik by pro vyvážené představení bylo potřeba. Naopak postava Che jakoby při cestě přes Atlantik zněžněla a zjemněla až nepatřičně. Nesmíte si ovšem odnést dojem, že nahrávka „Original Broadway Cast“ si svou slávu nezasluhuje. Naopak, je tou zásadní a referenční, pokud preferujeme Evitu takovou, jaká byla divadelnímu světu v sedmdesátých letech představena.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně kompletu:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
101
|
Requiem For Evita
|
|
102A
|
Oh What A Circus
|
|
102B
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103A
|
Eva And Magaldi
|
|
103B
|
Eva, Beware Of The City
|
|
103C
|
Buenos Aires
|
|
104
|
Goodnight And Thank You
|
|
105
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
106
|
Charity Concert
|
|
107A
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
107B
|
Hello And Goodbye
|
|
108A
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
108B
|
Peron's Latest Flame
|
|
109A
|
Dangerous Jade
|
|
109B
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
110A
|
A New Argentina
|
|
110B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
201A
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
201B
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
201C
|
High Flying, Adored
|
|
202
|
Rainbow High
|
|
203
|
Rainbow Tour
|
|
204
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
205
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
206
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
207
|
Waltz For Eva And Che
|
|
208
|
You Must Love Me
|
|
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
209A
|
She Is A Diamond
|
|
209B
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
210A
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
210B
|
Eva's Sonnet
|
|
210C
|
Eva's Final Broadcast
|
|
211
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
212
|
Lament
|
|
213
|
Písně výběru:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
|
Requiem For Evita
|
|
101A
|
Oh What A Circus
|
|
101B
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
102A
|
Eva And Magaldi
|
|
102B
|
Eva, Beware Of The City
|
|
102C
|
Buenos Aires
|
|
103
|
Goodnight And Thank You
|
|
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
|
Charity Concert
|
|
104A
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
104B
|
Hello And Goodbye
|
|
105A
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
105B
|
Peron's Latest Flame
|
|
|
Dangerous Jade
|
|
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
106A
|
A New Argentina
|
|
106B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
107A
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
107B
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
107C
|
High Flying, Adored
|
|
108
|
Rainbow High
|
|
109
|
Rainbow Tour
|
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
110
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
111
|
You Must Love Me
|
|
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
112A
|
She Is A Diamond
|
|
112B
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
|
Lament
|
|
113
|
|
Eva And Magaldi / Eva, Beware Of The City [ukázka 50 s.]
|
|
The Art Of The Possible [ukázka 55 s.]
|
|
A New Argentina [ukázka 64 s.]
|
|
Rainbow High [ukázka 32 s.]
|
|
Rainbow Tour [ukázka 72 s.]
|
|
 |
Obal |
|
|
World Tour Cast Recording
Také nazýváno: Original Broadway Production Tour
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 1989
Eva |
 |
Florence Lacey |
|
|
Che |
 |
James Sbano |
|
|
Perón |
 |
Robert Alton |
|
Po úspěchu na Broadwayi se produkce Evity vydala na turné. Bez hvězdného obsazení, ale zato s lidmi, kteří po letech mohli prohlásit, že své role v tomto muzikálu hráli vícekrát, než mnohá známější jména. Tato výběrová nahrávka z roku 1989 určitě není tou, kterou by vám kdokoliv doporučil do sbírky jako první, ale pro „pokročilejší“ fanoušky představuje zajímavý doplněk k proslulejším záznamům. Potěší vás instrumentální mezihra v „Buenos Aires“, překvapí poslední verš „Waltz For Eva And Che“, který Florence interpretuje naštvaněji než jiné Evity, dojmou projevem teatrální, ale přesto přesvědčivé „Eva's Final Broadcast“ a „Lament“.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
|
Requiem For Evita
|
|
101A
|
Oh What A Circus
|
|
101B
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
102
|
Eva And Magaldi
|
|
|
Eva, Beware Of The City
|
|
|
Buenos Aires
|
|
103
|
Goodnight And Thank You
|
|
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
|
Charity Concert
|
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
104
|
Hello And Goodbye
|
|
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
105
|
Peron's Latest Flame
|
|
|
Dangerous Jade
|
|
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
106A
|
A New Argentina
|
|
106B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
107A
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
107B
|
High Flying, Adored
|
|
108
|
Rainbow High
|
|
109
|
Rainbow Tour
|
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
110
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
111
|
You Must Love Me
|
|
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
1
|
112A
|
She Is A Diamond
|
|
112B
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
113
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
|
Lament
|
|
114
|
1 = zařazen pouze monolog Che o stavu země
|
|
Oh What A Circus [ukázka 46 s.]
|
|
On This Night Of A Thousand Stars [ukázka 38 s.]
|
|
A New Argentina [ukázka 50 s.]
|
|
Eva's Final Broadcast [ukázka 81 s.]
|
|
 |
Obal kompletu |
 |
Obal výběru |
|
|
Original Motion Picture Soundtrack
Také nazýváno: Original Movie Soundtrack
Úplnost nahrávky: komplet (The Motion Picture Music Soundtrack) i výběr (Music From The Motion Picture)
Rok vydání: 1996
Eva |
 |
Madonna |
|
|
Che |
 |
Antonio Banderas |
|
|
Perón |
 |
Jonathan Pryce |
|
Když padlo definitivní rozhodnutí, že titulní roli v dlouho odkládaném filmovém zpracování Evity si zahraje popová královna Madonna, která v té době měla za sebou erotikou nabitý začátek devadesátých let, mnozí fanoušci hudebního divadla si rvali vlasy. O tom, že některé tóny z partitury byly sníženy, aby je Madonna vůbec zvládla zazpívat, se popsaly stohy papíru. Pravdou však je, že Madonna nepodala vůbec tak špatný výkon, jak jí nepřátelé prorokovali. Naopak, její civilnější zpěv bez šílených výšek může mnohým vyhovovat více, než do té doby chválené divadelní záznamy. Madonna roli obětovala hodně času a energie, brala intenzivní hodiny zpěvu, a na výsledku je to znát. Zdárně jí sekundovali Antonio Banderas i Jonathan Pryce, a tak se nakonec jedná o záznam, naštěstí kompletní, který preferují také mnozí skalní fanoušci, byť se to třeba zdráhají přiznat… A je tu ještě jeden důvod, proč nelze soundtrack k filmu opominout. Je jím bezprecedentně bohatá a ohromující orchestrace. Mnohé části z Evity jakoby rozkvetly až s nasazením opravdu velkého množství symfoniků, jaké si může dovolit pouze filmová, nikoliv divadelní produkce. Třešničkou na dortu se stala nová dojemná píseň „You Must Love Me“, která autory muzikálu po letech vrátila k jednomu tvůrčímu stolu, vynesla jim Oscara, a „dorostla“ v neodmyslitelnou součást Evity. Vyčíst naopak můžeme výrazné zkrácení pár skladeb, například závěrečné árie „Lament“ a dalších, ale na druhou stranu, do muzikálu se po letech vrátila „vypalovačka“ „The Lady's Got Potential“, nově a lépe otextovaná. Důležitou změnou bylo přemístění „Another Suitcase In Another Hall“, kterou ve filmu nezpívá Perónova mladá milenka. Balada zaznívá v podání Evy, tedy Madonny, a to už po rozchodu s Magaldim. Na rozdíl od divadla nebylo potřeba, aby byl představitelce Evity dopřán odpočinek mimo jeviště, a změna posloužila k většímu „polidštění“ hlavní hrdinky.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně kompletu:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
101
|
Requiem For Evita
|
|
102
|
Oh What A Circus
|
|
103
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
104
|
Eva And Magaldi
|
|
105A
|
Eva, Beware Of The City
|
|
105B
|
Buenos Aires
|
|
106
|
Goodnight And Thank You
|
|
108
|
The Lady's Got Potential
|
|
109
|
The Art Of The Possible
|
1
|
110B
|
Charity Concert
|
|
110A
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
111
|
Hello And Goodbye
|
|
112
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
107
|
Peron's Latest Flame
|
|
113A
|
Dangerous Jade
|
|
113B
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
114A
|
A New Argentina
|
|
114B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
201
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
202
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
203
|
High Flying, Adored
|
|
204
|
Rainbow High
|
|
205
|
Rainbow Tour
|
|
206
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
207
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
208
|
Partido Feminista
|
|
209
|
Santa Evita
|
|
211
|
Waltz For Eva And Che
|
|
212
|
You Must Love Me
|
|
214
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
|
She Is A Diamond
|
|
210
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
213
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
215
|
Latin Chant
|
|
216
|
Montage
|
|
|
Lament
|
|
217
|
1 = zařazena, ale výrazně zkrácena
|
Písně výběru:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
|
Requiem For Evita
|
|
101
|
Oh What A Circus
|
|
102
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103
|
Eva And Magaldi
|
|
104A
|
Eva, Beware Of The City
|
|
104B
|
Buenos Aires
|
|
105
|
Goodnight And Thank You
|
|
107
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
|
Charity Concert
|
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
108
|
Hello And Goodbye
|
|
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
106
|
Peron's Latest Flame
|
|
109A
|
Dangerous Jade
|
|
109B
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
|
A New Argentina
|
|
110
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
111
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
|
High Flying, Adored
|
|
112
|
Rainbow High
|
|
113
|
Rainbow Tour
|
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
114
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
116
|
You Must Love Me
|
|
117
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
|
She Is A Diamond
|
|
115
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
118A
|
Latin Chant
|
|
118B
|
Montage
|
|
|
Lament
|
|
119
|
|
Oh What A Circus [ukázka 50 s.]
|
|
Eva And Magaldi [ukázka 67 s.]
|
|
Goodnight And Thank You [ukázka 59 s.]
|
|
Peron's Latest Flame [ukázka 75 s.]
|
|
Rainbow High [ukázka 41 s.]
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear) [ukázka 29 s.]
|
|
Santa Evita [ukázka 50 s.]
|
|
You Must Love Me [ukázka 65 s.]
|
|
Latin Chant [ukázka 39 s.]
|
Pro úplnost je třeba dodat, že k filmové Evitě se prodávalo více hudebních titulů, než jen kompletní a výběrové album. Díky účasti zpěvačky Madonny došlo na vydání singlů, obsahujících také unikátní verze některých písní, které jinde nenajdete. Mimořádně krásná je instrumentální orchestrální směs „You Must Love Me“ s „I'd Be Surprisingly Good For You“, zařazená na většinu singlů „You Must Love Me“. Příznivce rychlejší muziky potěší bonusy na singlech k nejznámější skladbě muzikálu, takzvané „Miami“ mixy písně „Don't Cry For Me Argentina“. V jednom z nich, označeném jako „Spanglish“, zpívá Madonna i španělsky. Veškeré detaily o singlových nosičích k Evitě můžete najít na výjimečném českém webu o Madonně, madonnation.cz:
|
You Must Love Me / I'd Be Surprisingly Good For You (Orchestral Version) [ukázka 57 s.]
|
|
Madonna: Don't Cry For Me Argentina (Miami Spanglish Mix) [ukázka 65 s.]
|
Naprostou raritou jsou pracovní nahrávky k filmu, které nikdy nebyly oficiálně veřejně dostupné. Tyto „Early Sessions“ nebo „Work In Progress Demo Sessions“ obsahují pozoruhodné odlišnosti od hotového alba. Za všechny jmenujme například skladbu „Santa Evita“, kterou místo dětí celou zpívají dospělí, „Buenos Aires“ bez počátečního houkání vlaku a tleskání, nebo „Charity Concert“, ve které se Eva a Magaldi zdraví bez hudby. Nevydány zůstávají také instrumentální verze některých písní.
|
Santa Evita (Demo Version) [ukázka 49 s.]
|
|
Another Suitcase In Another Hall (Instrumental Version) [ukázka 55 s.]
|
|
 |
Obal |
|
|
New London Cast Recording
Také nazýváno: NLC(R) • London Revival Cast Recording
Úplnost nahrávky: pouze výběr
Rok vydání: 2006
Eva |
 |
Elena Roger |
|
|
Che |
 |
Matt Rawle |
|
|
Perón |
 |
Philip Quast |
|
Když se Evita měla vrátit na divadelní prkna londýnského West Endu, do hlavní role byla vybrána argentinská zpěvačka a herečka Elena Roger. Kromě národnosti, shodné se ztvárněnou hrdinkou, ji pro roli předurčil výrazný, sytý a pronikavý hlas, pro někoho možná až nepříjemný, v těch nejvypjatějších polohách řezavý. Hlavním negativem Elenina výkonu však byla její nedokonalá znalost angličtiny. Mnozí posluchači, rodilí mluvčí, poukázali na to, že Elena zní, jako by se roli naučila pouze foneticky, a klade přízvuk na nesprávné slabiky. Přesto by byla škoda nevěnovat této londýnské výběrové nahrávce pozornost. Stejně jako u původní inscenace měl Londýn štěstí na představitele mužských rolí. Lákadlem je také zařazení „You Must Love Me“, a to v první významné anglofonní divadelní produkci od vzniku této písně pro filmovou verzi muzikálu. V neposlední řadě se tato nahrávka může pochlubit novou instrumentací a orchestrací. Oproti filmu méně symfonickou, tedy zjednodušenou, ale o to průraznější, rytmičtější, více latinskoamerickou.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
|
|
Requiem For Evita
|
|
101
|
Oh What A Circus
|
|
102
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103
|
Eva And Magaldi
|
|
|
Eva, Beware Of The City
|
|
104
|
Buenos Aires
|
|
105
|
Goodnight And Thank You
|
|
106
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
107
|
Charity Concert
|
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
108
|
Hello And Goodbye
|
|
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
109
|
Peron's Latest Flame
|
|
|
Dangerous Jade
|
|
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
|
A New Argentina
|
|
110
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
|
Don't Cry For Me Argentina
|
|
111
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
|
High Flying, Adored
|
|
112
|
Rainbow High
|
|
113
|
Rainbow Tour
|
|
114
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
115
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
116
|
You Must Love Me
|
|
117
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
|
She Is A Diamond
|
|
118
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
119
|
Lament
|
|
120
|
|
Eva, Beware Of The City [ukázka 35 s.]
|
|
Another Suitcase In Another Hall [ukázka 57 s.]
|
|
You Must Love Me [ukázka 35 s.]
|
|
 |
Obal kompletu |
 |
Obal výběru |
|
|
New Broadway Cast Recording
Také nazýváno: NBC(R) • Broadway Revival Cast Recording
Úplnost nahrávky: komplet i výběr (highlights)
Rok vydání: 2012
Eva |
 |
Elena Roger |
|
|
Che |
 |
Ricky Martin |
|
|
Perón |
 |
Michael Cerveris |
|
Zatím poslední klíčovou nahrávkou Evity je komplet doprovázející návrat na Broadway v roce 2012. Mnohé zklamalo, že hlavní role byla opět svěřena Eleně Roger, známé již z Londýna, a to za situace, kdy mělo po velmi dlouhé době znovu dojít k nahrání celého muzikálu. Naštěstí se ukázalo, že Elenina angličtina se od vzniku předchozího záznamu značně zlepšila. Hlavní pozornost proto byla upřena na popového zpěváka Rickyho Martina, který sice podal slušný výkon a přilákal k inscenaci žádanou pozornost, ale jako by se potvrdilo pravidlo, že Che „umí“ lépe Británie. Naopak, Michael Cerveris se stal hlasově dokonalým a charismatickým Perónem. Výsledná nahrávka je velmi slušně odvedenou prací a představuje možnost, jak do sbírky získat současnou představu tvůrců o definitivní podobě muzikálu, a to jak vzhledem k zařazeným písním a výstupům, tak i po hudební stránce.
Sada ukázek, stejná pro všechna alba:
|
|
Buenos Aires [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
Don't Cry For Me Argentina [ukázka 90 s. uprostřed]
|
|
High Flying, Adored [ukázka 90 s. od začátku]
|
|
Waltz For Eva And Che [ukázka 90 s. od konce]
|
|
She Is A Diamond [ukázka 70 s. od konce]
|
|
další ukázky pod seznamem písní
|
Písně kompletu:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
1
|
|
Requiem For Evita
|
|
101
|
Oh What A Circus
|
|
102
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103A
|
Eva And Magaldi
|
|
103B
|
Eva, Beware Of The City
|
|
104
|
Buenos Aires
|
|
105
|
Goodnight And Thank You
|
|
106
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
107
|
Charity Concert
|
|
108
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
109
|
Hello And Goodbye
|
|
110A
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
110B
|
Peron's Latest Flame
|
|
111A
|
Dangerous Jade
|
|
111B
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
112A
|
A New Argentina
|
|
112B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
201
|
Don't Cry For Me Argentina
|
2
|
202A 216
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
202B
|
High Flying, Adored
|
|
203
|
Rainbow High
|
|
204
|
Rainbow Tour
|
|
205
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
206
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
207
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
208
|
Waltz For Eva And Che
|
|
209
|
You Must Love Me
|
|
210
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
211A
|
She Is A Diamond
|
|
211B
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
212A
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
212B
|
Eva's Sonnet
|
|
212C
|
Eva's Final Broadcast
|
|
213
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
214
|
Lament
|
|
215
|
1 = oznámení Eviny smrti zařazeno do 101
2 = zařazena dvakrát, podruhé jako bonus ve španělštině
|
Písně výběru:
|
A Cinema In Buenos Aires, 26 July 1952
|
1
|
|
Requiem For Evita
|
|
101
|
Oh What A Circus
|
|
102
|
On This Night Of A Thousand Stars
|
|
103
|
Eva And Magaldi
|
|
|
Eva, Beware Of The City
|
|
|
Buenos Aires
|
|
104
|
Goodnight And Thank You
|
|
105
|
The Lady's Got Potential
|
|
|
The Art Of The Possible
|
|
106
|
Charity Concert
|
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You
|
|
107
|
Hello And Goodbye
|
|
108A
|
Another Suitcase In Another Hall
|
|
108B
|
Peron's Latest Flame
|
|
109A
|
Dangerous Jade
|
|
109B
|
Dice Are Rolling (1)
|
|
110A
|
A New Argentina
|
|
110B
|
Entr'acte
|
|
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (1)
|
|
|
Don't Cry For Me Argentina
|
2
|
111 118
|
On The Balcony Of The Casa Rosada (2)
|
|
|
High Flying, Adored
|
|
112
|
Rainbow High
|
|
113
|
Rainbow Tour
|
|
|
The Actress Hasn't Learned The Lines (You'd Like To Hear)
|
|
|
And The Money Kept Rolling In (And Out)
|
|
114
|
Partido Feminista
|
|
|
Santa Evita
|
|
|
Waltz For Eva And Che
|
|
115
|
You Must Love Me
|
|
116
|
Peron's Latest Flame Playoff
|
|
|
She Is A Diamond
|
|
|
Dice Are Rolling (2)
|
|
|
Your Little Body's Slowly Breaking Down
|
|
|
Eva's Sonnet
|
|
|
Eva's Final Broadcast
|
|
|
Latin Chant
|
|
|
Montage
|
|
|
Lament
|
|
117
|
1 = oznámení Eviny smrti zařazeno do 101
2 = zařazena dvakrát, podruhé jako bonus ve španělštině
|
|
I'd Be Surprisingly Good For You [ukázka 51 s.]
|
|
Rainbow High [ukázka 30 s.]
|
|
Santa Evita [ukázka 34 s.]
|
|
No Llores Por Mí Argentina (bonus) [ukázka 44 s.]
|
|

Obaly, ilustrující jednotlivé nahrávky, slouží pouze k základní orientaci. V drobných detailech se mohou odlišovat, jak některá alba vycházela v mnoha reedicích na mnoha nosičích. Čísla skladeb jsou převzata z CD, a to ve formátu jednociferné číslo disku, pak dvouciferné číslo stopy a nakonec případně písmeno, pokud jedna stopa obsahuje více samostatně odlišitelných písní.
Ostatní nahrávky:

Evita byla v angličtině samozřejmě nahrána vícekrát. Bohužel některé záznamy jsou problematičtěji dostupné, protože nedošlo k jejich reedici na CD. To je příklad výběrů vyprodukovaných z nastudování v Austrálii (1980) a Jihoafrické republice (1981). Pozoruhodný je novozélandský komplet (1982), nahraný živě při představeních, který jeho původní vydavatel nově nabízí jako „CD On Demand“, převedené z analogového záznamu a vypálené zákazníkovi na základě konkrétní objednávky. Své posluchače si může najít také CD zpěvačky Marti Webbové, která krátký výběr písní z Evity nahrála v půlce devadesátých let jako promo ke svému angažmá v tehdejší britské zájezdové produkci. Naprostou kuriozitou jsou tituly „Disco Evita“ z roku 1979, v té době populární disko úprava pár zásadních písní z muzikálu, a „Evita En Jazz“ od The Mark Kramer Trio, v devadesátých letech nahraná jazzová instrumentální improvizace na dvanáct skladeb z Evity.
|
I'd Be Surprisingly Good For You (Disco Evita) [ukázka 66 s.]
|
|
Another Suitcase In Another Hall (Evita En Jazz) [ukázka 30 s.]
|

Druhou sortou zde neuvedených nahrávek jsou ty „podezřelé“, neoficiální a druhořadé. Jedná se výhradně o studiové nahrávky, bez vazby na divadelní uvádění, produkované velmi levně. Jsou rozpoznatelné absencí nejzákladnějších údajů na obalech, včetně seznamu účinkujících, a často jsou nabízené ve výprodejových obchodech pod hlavičkou „cover verze“.
 |
Nekonečná záplava druhořadých nahrávek, často neautorizovaných a parazitujících na slávě muzikálu |

Vraťme se však k plně profesionálním ztvárněním. Bohatou nabídku objevíme, když se zaměříme na samostatné nahrávky jednotlivých písní z Evity. Zejména titulní skladbu „Don't Cry For Me Argentina“ do svého repertoáru zařadily desítky interpretů. Poslechněte si ukázky čtyř verzí. Byť jméno Petula Clark nepatří u českých posluchačů ke zdomácnělým, tato britská zpěvačka má za sebou velmi dlouhou a úspěšnou kariéru. Její provedení hitu z Evity evokuje latinskoamerické dálky, aniž by opustilo příjemný ostrovní pop. Později, v 90. letech, pomyslnou štafetu převzala irská zpěvačka Sinéad O'Connor. Vznikla příjemně umírněná verze. Jednou z nejnovějších podob „Don't Cry For Me Argentina“ je nahrávka pro americký televizní seriál Glee. Nejen gradací závěrečného verše v ní exceluje Lea Michele. Své příznivce si nepochybně najde také kuriózní provedení, ve kterém místo jedné Evity slyšíme několik klasicky školených mužských hlasů, totiž populární kvarteto Il Divo.
|
Petula Clark: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 98 s.]
|
|
Sinéad O'Connor: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 78 s.]
|
|
Lea Michele: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 77 s.]
|
|
Il Divo: Don't Cry For Me Argentina [ukázka 59 s.]
|